Organismes

Portals

Com arribar-hi

Amb vehicle, hi ha dos vies d'accés al Paratge:

• La primera arranca des de Xàtiva, per la CV-610, direcció Genovés; abans de la segona rotonda d'entrada a la població, girar a la dreta en direcció a la pedania d'Alboi. A l'entrada, realitzar un gir tancat a l'esquerra en direcció a la chopado d'Alboi. Després de seguir el camí 2 quilòmetres s'arriba a la zona d'aparcaments, amb cabuda per a almenys 40 vehicles, situada en el marge dret del riu Albaida. Des d'ací, s'encreua a peu el pont que enllaça ambdós marges i ens trobarem amb la Casa de la Llum.
  • La segona via part de Xàtiva cap a Bellús seguint la carretera N-340; després d'aproximadament 1 quilòmetre de recorregut passarem per la zona de segona residència de Bixquert; a l'altura de l'Ermita de Bixquert, trobarem a la nostra esquerra la indicació de 'Camí del Pont Sec' junt amb la pròpia senyalització del paratge; des d'ací, seguirem les indicacions de senyalització que ens portaran a una xicoteta zona d'aparcaments situada en el marge esquerre del riu Albaida i en l'entrada del paratge des de Xàtiva. Des d'este punt, arranca la senda de vianants que recorre tot el paratge, passant per la Cova Negra fins a la Casa de la Llum.

El recorregut a peu des de Xàtiva fins al paratge ocuparà aproximadament 45 minuts; la ruta arranca des de la Font dels 25 canelles i es troba senyalitzada; es tracta d'un recorregut totalment pla, molt senzill i que discorre siguiento la traça del canal d'abastiment d'aigües de Xàtiva.